Pasiune

Am menționat și în postări anterioare că sunt atașată de lumea dansului și că încă practic dansul popular românesc cel puțin. Azi a fost Ziua Internațională a Dansului și am găsit prilejul pentru a mă gândi cât din lumea mea a fost legată de acest subiect.

Poate că orele petrecute în săli de repetiție tind să nu aibă foarte multă semnificație, dar tot ce am învațat prin această artă și chiar sport și-au lăsat cu siguranță amprenta asupra mea. Am practicat dansul de mică așa cum multă lume a făcut-o la Clubul Copiilor dintr-un oraș de provincie. În acea perioadă spectacolele și concursurile județene sau naționale erau frumusețea materializată a timpului meu liber și plăcerea de a fi pe o scenă, oricare ar fi fost aceasta. Am învațat să controlez și să educ emoții, să exprim prin mișcare și ating mici performanțe. Profesoara mea de dans, Doina Spânu, a cărui nume mă bucur să îl pronunț, mi-a arătat pentru prima dată ce înseamnă coregrafie și antrenament. Nimic nu se compară cu o sală aplaudând sau cu felicitările și admirația celor din jur.

În perioada liceului, am avut colege cu care am experimentat coregrafia și popularitatea unei trupe a orașului. Poate o să ajungă să citească și ele acest post, și o să-și amintească de toată preocuparea și pasiunea cu care ne-am implicat.

Începută la Ansamblul Ghiocelul din Câmpina, pasiunea pentru dansurile populare românești este astăzi continuată la Ansamblul Cununa Carpaților și mă bucur că reușesc (încă) să dedic ceva timp repetițiilor. În lipsa de spectacole mă puteți vedea aici.  :) Păcat că nu am la îndemână ceva dovezi din alte perioade în care am dansat; ce să faci, pe atunci nu era nici Facebook,  nici Youtube.

Oricâte dezamăgiri am avut de-a lungul timpul, dansul mi-a arătat ce înseamnă să faci un lucru din pasiune. Și vă sfătuiesc și pe voi să faceți asta, oricare ar fi pasiunea voastră. Te formează și te îți dă o altfel de mulțumire.

Leave a Reply

