Identitate sau obișnuiță

Foarte multă lume poartă în general două prenume. Dar, din diverse motive, capătă un atașament pentru unul anume sau, chiar mai rău, îl resping pe celălalt spunând că nu le place. Mă număr și eu printre persoanele care au două prenume și după obișnuința familiei, majoritatea mă cunosc cu numele de Oana.

De-a lungul timpului, am avut numeroase discuții dacă numele de Oana este sau nu un derivat de la Ioana și implicit dacă ar trebui să sărbătoresc ziua numelui de Sfântul Ion. De cele mai multe ori, nu am sărbătorit pe 9 ianuarie, ci astăzi, 16 februarie, de Cuviosul Flavian, pentru că da, mă cheamă și Flavia. În timp, am căpătat un sentiment de apartenență la această sărbătoare, deși nimeni nu a auzit de ea. Așa că îmi place că am și un nume mai rar întâlnit și că azi mă alătur câtorva mii de oameni din România care poartă acest nume, Flavia/Flaviu..

Deci, nu aveți reticente în a mă striga Flavia. Îmi port cu drag ambele prenume, iar Flavia e ceea ce mă distinge de anumite confuzii,  dacă cumva te gândeai că citești blogul Oanei Sârbu, cântăreața.🙂

Tu ce prenume (”pe care îl ascunzi”) ai?

Leave a Reply

