N-avem brand, dezbatem frunza

Astăzi am tot ascultat dezbaterile despre brand-ul României lansat la Shanghai, cu ocazia Expoziției Mondiale. Mă documentasem cu ceva timp în urmă și așteptam cu nerăbdare să văd rezultatul. De data această părea că va fi ceva profesionist, gândit și analizat în detaliu de experți internaționali.

În decursul ultimilor ani am conștientizat nevoia de branding pentru România, dar majoritatea strategiilor n-au avut prea multe efecte în implementare. Cred că e ceva specific la noi, stăm bine cu strategiile..mai prost cu practica.

De la nefericitul land of choice, astăzi ne mândrim cu un brand “adevărat”,  care are o identitate vizuală asociată cu o frunză. Frunza, ca frunza, că oricum nu prea ne reprezintă, dar marea problemă a media a fost astăzi furăciunea și banii cheltuiți pe săraca verzișoară cu codiță albastră. :)

Din toate astea, cel mai important ar fi  fost ca publicul să înțeleagă ce e ăla un brand, cu ce se mănâncă și la ce e bun dom’le. Că pensiile au tot ținut cap de afiș. În plus, ar fi fost bine să dezbată cum anume urmează să aducă un real capital de imagine și viitoare încasări în turism. Nu știu cât contează dacă avem o frunză sau nu și cât costă ea, dacă România va rămâne tot la fel de necunoscută.

Mama spunea printre rânduri că mai bine rămâneam la sloganul lui Aghaton – România, mereu surprinzătoare. Doar noi știm cel mai bine să oferim atât surprize plăcute, cât și extrem de neplăcute. Sora mea consemna râzând că mai bine ne reprezintă sloganul Undeva în Balcani…

E drept că nu avem o infrastructură adecvată , dar chiar e nevoie de un brand adevărat, care nu are de a face numai cu frunze, ci și cu oameni adevărați care așteaptă o ofertă reală.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s