Virusul pe 2 roți

   Trebuie să recunoaștem, în Bucureștiul studențesc este destul de greu să-ti găsești modalități interesante de a petrece timpul liber. În această căutare, mai forțată de unul și altul, mai din dorința de a face mișcare sau de a renunța la autobuz, am descoperit bicicleta ca mijloc de a mă deplasa și plimba în același timp.

   În acest peisaj, un loc foarte important l-au avut evenimentele dedicate mersului pe bicicletă. E foarte adevărat că Bucureștiul nu e cel mai sigur loc în care poți merge cu bicicleta. Tocmai de aceea, m-am alăturat acestor evenimente și mi-am dorit să demonstrez alături de ei că, există bicicliști și că, e nevoie de o infrastructură adevarată pentru a facilita această deplasare. După ce participasem și anul trecut, am mers și anul acesta pe 7 mai la Ciclopromenada Nocturnă, a patra ediție, dar prima pe acest an, organizată în cadrul ONGFest. Am citit variante  și sinteze ale evenimentului despre ce important și frumos a fost.  Varianta mea ar fi următoarea. Ca mic spiriduș, mi-am băgat nasul prin culisele evenimentului și am văzut cât de complicat e să organizezi un eveniment, care la prima vedere pare simplu: să chemi la întâlnire bicicliști bine intenționați să se deplaseze în grup pe un traseu prestabilit. Noroc că între timp Poliția Română s-a dovedit prietena noastră și a cooperat la eveniment. Nu pot să nu-mi amintesc cu plăcere cum mașinile așteptau tot grupul bicicliștilor să traverseze strada . Mult entuziasm pe parcursul deplasării, deși plouase cu puțin timp în urmă.  Traseul a fost pe piste, deci nu am avut nicio problemă  și am încheiat fără probleme plimbarea pe 2 roți. O reușită per ansamblu. Dacă mai există fete care se tem să participe la astfel de evenimente, le invit să nu o mai facă și să vină cu încredere pentru că plimbarea e pentru toată lumea, nu doar pentru bicicliști profesioniști.

   Ca să continui periplul meu pe două roți, am răspuns pozitiv invitației de a susține mersul fetelor pe biciclete..și nu oricum… în fustă. Cu aceeași problemă de la evenimentul trecut, ploaia, am participat la Skirt Bike, un eveniment inițiat de VelloBellele de la Asociația Bate Șaua să Priceapă Iapa. Mi s-a părut  de-a dreptul interesant să combin feminitatea cu bicicleta. De cele mai multe ori, avem tendința de a spune că bicicleta echivalează cu purtarea pantalonilor. Mai mult de 150 de fete au demonstrat ieri că  nu e un coșmar să porți fustă pe bicicletă. Ba chiar că poate fi foarte chic. Dincolo de miza evenimentului, aceea de a încuraja mersul fetelor pe bicicletă, pentru mine, a fost o manifestare a feminității. Un altfel de a spune că: Sunt diferită, dar pot face aceleași lucruri ca și tine, bărbatule! M-au impresionat în mod plăcut ținutele și numărul fetelor pe bicicletele. Mă bucur că există astfel de evenimente și că am avut ocazia chiar să direcționez cei 2% din venitul de anul trecut  pentru susținerea proiectelor lor viitoare.

 

   Din toate astea, un lucru e cert: virusul ăsta m-a pătruns și nu mai vreau să scap de el. Ba chiar în ultima perioada am început să-mi doresc o bicicleta a mea. Cred că nu e rău…

5 thoughts on “Virusul pe 2 roți

  1. Oana, iti multumesc ca ai venit la plimbare si ma bucur ca ti-a placut. Pe mine m-a prins virusul acum vreo 5 ani si de-atunci sunt dependenta de bicicleta. Imi face ziua mai placuta si-mi da o stare de bine pe care nici un alt mijloc de transport n-o poate face.
    Daca ai nevoie de ajutor in alegerea unei biciclete, nu ezita sa ne scrii pe blog.

  2. Pingback: SkirtBike prin ochii voştri « Velobello

  3. Pingback: » Blog Archive » Skirt Bike si o mica ploaie

Leave a Reply

